torsdag den 21. februar 2013

1.indkald og refleksion over CKF'erne.

D. 21/2-13

Jeg var på indkald igår og snakke om mål og CKF'erne. Jeg fik mig en god snak med en underviser om disse og skrev dette ned om mine tanker om CKF'erne:

" Hvordan skal man forstå CKF'erne? Der er en mål taksonomi som ikke er to delt, men tre delt, altså er der ikke tale om en mønt figur, men derimod en trekant hvor "samfund" er i toppen og "pædagogen" og "Den Studerende" er i de to hjørner, der er dermed en tre deling eller tre dimensioner at tage højde for i forhold til sine læringsmål. Hvordan kan man opsætte mål som rammer alle tre felter? og hvilke sammenhæng kan jeg finde i de mål jeg allerede har? Er den gode pædagog en person som kan reflektere på alle 3 taksonomier og vis ja - hvordan gør man så dette?  Kunne et mål for praktikken være at forstå denne treenighed? 
Jeg Føler at det er meget at forholde sig til, så tidligt i praktikforløbet, da alle 3 områder synes at række over temaerne for alle tre praktikker på en vis måde.
- Samfundet
- Pædagogens rolle og vigtighed i arbejdet med mennesker
- Studerendes kompetancer og færdigheder
                      SPS - De 3 læringstaksonomier 
                      - De er harmoniske 

Spg:

- På hvilken måde affekterer mine mål af hinanden?
- På hvilken måde kan jeg indordne mig inde for alle 3 dimensioner?
- Er det subtile mål med uddannelsen at disse områder kan kastes rundt i en strøm af refleksive tankestrømme hos den nyuddannet pædagog?
- Er disse 3 områder forudsætninger for udvikling af godt pædagogisk arbejde og praksis?
- Er den gode pædagog en mester betræder på alle disse måltaksonomier?"


Jeg er nu kommet igang med min blog, grunden til dette var fordi at vi fik af vide at det vi fundere over og undre os over skal være tilgængeligt for både vejleder og praktikunderviserne, hvilket jeg i og for sig godt kan forstå. Jeg valgte at lave en blog fordi jeg ikke følte at det obligatoriske praktikdokument ikke synes særlig indbydende i forhold til at side og fordybe sig i at skrive sine kaotiske tanker ned. En blog virker mere personligt og ikke nært så... kedelig. Dette gør det også nemmere for min vejleder da hun ikke har adgang til det elektroniske praktikdokument.

Well bedre sendt end aldrig som man siger :)




Ingen kommentarer:

Send en kommentar